Case Study

Partner zarządzający firmy AutoPrawo.pl oszczędza 26 godzin w miesiącu korzystając z aplikacji Sprawy.

Wypróbuj bezpłatnie

Oskar Możdżyń

Firma Prawnicza AutoPrawo.pl

Informacje o firmie

Firma świadczy kompleksową obsługę prawną dla osób, które zostały oszukane przy zakupie pojazdu. Bogate doświadczenie i wyspecjalizowani prawnicy pozycjonują firmę jako lidera w dziedzinie dochodzenia roszczeń z tytułu wad pojazdów w Polsce.

Strona www:

www.autoprawo.pl

Social media:

@autoprawo

Działalność firmy

Do firmy zgłasza się duża ilość nowych, jednorazowych klientów, których problem jest palący i należy go natychmiastowo rozwiązać. Firma stara się szybko realizować sprawę i w miarę możliwości poprzestać na etapie przedsądowym. Jednorazowo firma obsługuje 100–150 klientów co wymaga uporządkowania i przejrzystego katalogowania spraw i zadań, a zwłaszcza sprawnego odpowiadania na zapytania klientów i informowania o stanie sprawy.

100–150 Klientów
100–150 Klientów

Tylu klientów firma obsługuje jednorazowo. Taka ilość wymaga uporządkowania i przejrzystego katalogowania spraw i zadań.

Cel

W lipcu 2016 roku prawnik Oskar Możdżyń ze względu na otrzymywanie zbyt dużej ilości telefonów od klientów (20–30 telefonów dziennie) zaczął szukać oprogramowania, które dostarczyłoby mu Panel klienta, aby móc usystematyzować formę kontaktu z klientem, usprawnić ją i mieć pewność, że nie zapomni o żadnym powiadomieniu dla klienta. Wybrał aplikację Sprawy ze względu na bardzo dobrą przejrzystość interfejsu w porównaniu z innymi dostępnymi na rynku programami oraz niezbędne funkcjonalności.

Oskar Możdżyń

„Prawnik w wielu przypadkach jest rodzajem freelancera i aspekt emocjonalny jest tutaj bardzo istotny, ponieważ gdy korzystamy z takiej aplikacji jak Sprawy zapewnia nam to wewnętrzny spokój wynikający z uporządkowania.”

Jak firma AutoPrawo.pl wykorzystała aplikację Sprawy do usprawnienia komunikacji z klientem

Dzięki procedurze prowadzenia przejrzystego katalogu spraw Oskar Możdżyń w ciągu 30 sekund, bez sięgania po akta papierowe i bez szukania danych na dysku, jest w stanie określić stan sprawy i maksymalnie wykorzystać czas na merytoryczną rozmowę z klientem. Pomaga w tym także możliwość szybkiego przejrzenia historii sprawy, do której dostęp ma zarówno prawnik jak i klient.

30 sekund
30 sekund

Tyle średnio trwa określenie stanu sprawy używając aplikacji Sprawy, gdy klient dzwoni do prawnika

Historia sprawy daje klientowi klarowną informację na temat etapu na jakim sprawa się znajduje. Kiedy klient ma informację na temat stanu sprawy, łatwiej jest mu zaakceptować cenę usługi czy też uiścić kolejne zaliczki. Klient wprost otrzymuje rozliczenie godzinowe co daje mu przejrzystą informację na temat wykonanych w sprawie czynności i pozwala zorientować się, dlaczego usługa tyle kosztuje. Przy okazji korzystania z aplikacji Sprawy w firmie powstał także system informowania klientów na temat dalszych kroków, które zostaną podjęte w sprawie. Dzięki temu proces staje się bardziej przejrzysty i klient wie jakich dalszych czynności w sprawie może się spodziewać.

 

W przypadku telefonicznego informowania klientów o stanie sprawy, często zdarzają się sytuacje, gdy klient dzwoni do kancelarii, natomiast prawnik zajmujący się daną sprawą jest nieobecny. W większych zespołach sytuacja ta oznacza, że prawnik nie zajmujący się tą sprawą albo będzie próbował udzielić informacji sam, albo przekieruje klienta do właściwej osoby, co może nawet oznaczać konieczność odbierania telefonów podczas urlopu. Historia sprawy w aplikacji eliminuje ten problem i ułatwia pracę wewnętrzną oraz komunikację w zespole, gdyż w każdej chwili można do takiej sprawy zerknąć i „od razu wiemy co jest grane”.

Przykładowy widok Historii sprawy
Przykładowy widok Historii sprawy

Nastąpiły także zmiany w czasie udzielania informacji klientowi, gdyż na chwilę obecną klienci praktycznie nie dzwonią zamiast tego z powodzeniem używając Portalu klienta do komunikacji z prawnikiem. Gdy klient kontaktuje się telefonicznie udzielenie informacji trwa średnio 12 min (zazwyczaj od 5 do 20 minut), natomiast gdy komunikacja odbywa się mailowo średnio 2 minuty. Od czasu wdrożenia Portalu klienta wysłanie powiadomienia do sprawy z wszystkimi najważniejszymi informacjami trwa poniżej minuty. Dodatkowo prawnik ma zawsze pewność, że klient otrzyma powiadomienie.

12<small>min</small>
12min

Rozmowa telefoniczna

2<small>min</small>
2min

Wiadomość e-mail

<1<small>min</small>
<1min

Portal klienta

Efekty wdrożenia aplikacji Sprawy

Przed wdrożeniem aplikacji Sprawy Oskar Możdżyń odbywał około 20–30 rozmów dziennie, co zajmowało średnio 2500 minut w miesiącu. Aktualnie jest to maksymalnie 5–10 rozmów na dzień co daje 950 minut miesięcznie. Dane zostały wygenerowane z programu do mierzenia czasu połączeń przed i po wdrożeniu aplikacji Sprawy. Jak łatwo przeliczyć, prawnik oszczędza około 26 godzin w miesiącu co pozwala na obsługę większej ilości klientów i wyższe przychody.

360 <small>PLN</small>
360 PLN

inwestycja w aplikację

26 <small>GODZIN</small>
26 GODZIN

zaoszczędzonych w miesiącu

7440 <small>PLN</small>
7440 PLN

możliwy zwrot z inwestycji*

* zakładając średnią stawkę godzinową 300 zł.

Oskar Możdżyń

„Co mi dały Sprawy? Spokój i przewidywalność — wiem ile mam pracy oraz jestem bardzo fair wobec klienta, ponieważ, gdy musi zapłacić success fee, a widzi ile czynności zostało wykonanych w jego sprawie, jest mu łatwiej zrozumieć i przewidzieć dalsze wydatki.”

Chcesz oszczędzić 26 godzin w miesiącu tak jak prawnik Oskar Możdżyń?

Uporządkuj swoją codzienną pracę i załóż bezpłatne konto testowe w aplikacji Sprawy.

Wypróbuj bezpłatnie