Law Summit 2017 – szczyt dla nowoczesnych kancelarii
12 kwietnia 2017 Paweł Jasiński

Law Summit 2017 – szczyt dla nowoczesnych kancelarii

5 kwietnia 2017, po raz kolejny odbyła się konferencja Law Summit organizowana przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu. W edycji 2017 Sprawy miały okazję być partnerem konferencji i prezentować zainteresowanym swój produkt. Jednak nie zajmowaliśmy się prezentacją tylko swojej aplikacji, lecz braliśmy także aktywny udział w prelekcjach ekspertów, aby poznać najnowsze trendy w marketingu prawniczym.

Podniebna konferencja

Tegoroczna edycja odbyła się 5 kwietnia w Warszawie, w budynku Millenium Plaza, na piętnastym piętrze. Kiedy dotarliśmy na miejsce konferencji, wspaniałe widoki na panoramę Warszawy dosłownie zaparły nam dech w piersiach. Podczas przerw uczestnicy mogli więc podziwiać tętniącą życiem stolicę.

Nowe trendy w marketingu prawniczym i wspaniali eksperci

Tematyka konferencji obejmowała skuteczne metody zarządzania kancelarią, trendy w marketingu prawniczym, prowadzenie bloga prawniczego i jego specjalizacja, wykorzystanie nowoczesnych technologii w prowadzeniu kancelarii (zwłaszcza wykorzystanie oprogramowania do zarządzania kancelarią prawną), budowanie wizerunku on-line i w mediach społecznościowych oraz konieczność zbudowania własnej marki – personal branding. Konferencja obejmowała 7 obszernych prelekcji znakomitych ekspertów z wymienionych dziedzin. Uczestnicy mieli między innymi możliwość poznania Rafała Chmielewskiego, CEO grupy web.lex i niekwestionowanego guru w dziedzinie blogów prawniczych, Katarzynę Abramowicz, radcę prawnego z serwisu Specprawnik.pl, Tomasza Sęka, IESE MBA, partnera w spółce doradczej Naveo Sowiński i Sęk sp.j., Monikę Świędrych, założycielkę portalu Prawos.pl oraz autorkę bloga PrawniczyMarketing.pl, Katarzynę Przyborowską, partnera zarządzającego warszawskiej kancelarii Przyborowska Lazer Kancelaria Prawna LEGE ARTIS s.c i autorkę bloga TemidaJestKobietą.pl oraz niezwykle energetyczną mentorkę, mówczynię i konsultantkę Joannę Dudziak z Dudziak i Partnerzy, firmy doradczo-szkoleniowej.

Czego się dowiedzieliśmy?

Po 7 prelekcjach na konferencji nasze głowy i notatniki pełne były wiedzy marketingowej. Dużo uwagi poświęcono zwłaszcza jednemu z najskuteczniejszych i obecnie najpopularniejszych narzędzi marketingowych dla prawników jakim jest blog prawniczy. Dowiedzieliśmy się o jego zaletach jako medium, o tym jak należy go prowadzić, oraz o tym, że podobnie jak kancelarię, także bloga należy wyspecjalizować i publikować na nim treści o takiej tematyce, na której znamy się najlepiej. Katarzyna Abramowicz przedstawiła wiele cennych informacji o tym, jak przygotować kancelarię do sprzedaży usług prawnych w Internecie oraz odniesienia tam sukcesu oraz rzeczy, o których należy pamiętać tworząc swoje internetowe wizytówki. Monika Świędrych przedstawiła nam rozwijającą się na polskim rynku branżę Legal Tech i jak za jej pomocą pozyskiwać nowych klientów. Sporo uwagi poświęciła tutaj mediom społecznościowym, szczególnie wykorzystaniu LinkedIn’a. Od Joanny Dudziak uczestnicy dowiedzieli się o tym, czy należy stosować personal branding oraz jak go skutecznie przeprowadzić, tak aby to o nas mówiono, a nie byśmy sami o sobie mówili. Z kolei Tomasz Sęk przedstawił studia przypadków na temat praktyki doradczej dla kancelarii, w szczególności prezentując czynniki, które uniemożliwiają nam realizację założonych strategii biznesowych. Prelekcje wypadły bardzo ciekawie, a w czasie przerw networkingowych, uczestnicy mogli z ekspertami wymienić swoje spostrzeżenia.

Drobne szczegóły…

Pod względem organizacyjnym, konferencja Law Summit wypadła pozytywnie. Organizatorzy zapewnili uczestnikom materiały konferencyjne, zadbali o odpowiednią ilość przerw z czasem na networking, w którym można było porozmawiać z ekspertami lub zapoznać się z ofertą wystawców (między innymi Spraw). O wystawców także zadbano na wysokim poziomie, chociaż przyznajemy, iż miejsca dla wystawców mogłoby być nieco więcej (walczyliśmy „łeb w łeb” z konkurencją). Dużym plusem jednak było zapewnienie czasu dla wystawców i stworzenie im możliwości krótkiego przedstawienia swojej oferty po jednej z prelekcji, dzięki czemu uczestnicy wiedzieli kogo mają poszukiwać podczas networkingu. Minusem była stosunkowo mała interakcja z uczestnikami w mediach społecznościowych, przez co wydawało się, że konferencja nie jest wystarczająco rozreklamowana. Podsumowując jednak, podobnie jak uczestnicy, konferencję oceniamy dobrze.

Jesteśmy zadowoleni, że byliśmy tam z Wami

Sprawy niezwykle cieszą się z tego, że miały okazję być partnerem w takim wydarzeniu. Dzięki takim konferencjom jak Law Summit, mamy okazję być blisko z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami oraz wspólnie z nimi dzielić wiedzę i zdobywać nowe cenne doświadczenia. Mamy nadzieję, że już niedługo spotkamy się z Wami na kolejnym tego typu wydarzeniu.

Kategorie

Najpopularniejsze artykuły