Dlaczego LinkedIn jest najlepszą platformą do budowania relacji biznesowych?
13 lutego 2018 Paweł Jasiński

Dlaczego LinkedIn jest najlepszą platformą do budowania relacji biznesowych?

Media społecznościowe nie służą tylko do kontaktu ze znajomymi, można je także wykorzystywać w celach zawodowych. Struktura działania jest bardzo podobna – z pewnymi zmianami. Znajomych dobieramy na podstawie ich pracy, a materiały, którymi się dzielimy dotyczą szeroko rozumianego rozwoju zawodowego, na przykład, na temat produktywności, czy nowości z danej branży. W ten sposób poszerzamy naszą bazę kontaktów, która może się przydać w naszej karierze. Brzmi znajomo? Właśnie tak, upraszczając, działa LinkedIn, najbardziej popularne medium społecznościowe dla profesjonalistów. Dzisiaj dowiecie się, jak możecie je wykorzystać dla rozwoju własnej sieci kontaktów.

Charakter LinkedIna

LinkedIn powstał w 2003 roku jako medium skierowane do profesjonalistów. Jest zorientowany na budowanie relacji biznesowych oraz pracowniczych. Na LinkedInie, oprócz znanych z innych mediów opcji, jak posiadanie własnego profilu i tablicy, pozyskiwaniu znajomych znajdziemy też opcje nakierowane na procesy rekrutacji – budowa własnego CV a dla pracodawców – publikowanie ogłoszeń o pracę. LinkedIn jest bardzo często wykorzystywany przez rekruterów i headhunterów. Na LinkedInie znajdziemy także wielu prawników. Wyszukując po słowie „lawyer” znajdziemy ponad 400 tysięcy profili. Z kolei wyszukując osoby po frazie „prawnik” otrzymamy około 6 tysięcy wyników. Jak więc widać, prawnicze życie kwitnie także w tym medium społecznościowym.

Wyszukując na LinkedInie po słowie „lawyer” znajdziemy ponad 400 tysięcy profili. Click To Tweet

O czym trzeba pamiętać, żeby efektywnie wykorzystać LinkedIna

W każdym medium społecznościowym chcemy się pokazać z jak najlepszej strony. Tą samą regułę powinniśmy zastosować także w przypadku LinkedIna, jednak w tym przypadku, trzeba się będzie bardziej postarać. Istnieje już całe mnóstwo fachowych publikacji na ten temat. Także prawnicy powinni się zastosować do kilku zasad, jeśli chcą pozyskać klientów lub potencjalnych współpracowników.

Przede wszystkim profil

Profil jest podstawą i trzeba go odpowiednio zbudować. Warto poświęcić na to trochę czasu i na bieżąco uaktualniać informacje. Profil potraktujmy jak nasze CV – zamieśćmy tam kluczowe informacje dotyczące naszego wykształcenia, dotychczasowej praktyki, obecnego miejsca pracy, ukończonych kursów, znanych nam języków obcych. Możemy także zamieścić na LinkedInie certyfikaty.

Na profilu możemy także zamieścić informacje o naszych umiejętnościach, które działają podobnie do tagów. Inni użytkownicy mogą następnie potwierdzać nasze umiejętności, powodując, że nasz profil jest bardziej wiarygodny.

Nasz profil zawiera także krótką prezentację tekstową. Warto poświęcić trochę czasu na jej stworzenie. To właśnie dzięki naszemu opisowi możemy zainteresować potencjalnych klientów lub kontrahentów. Przedstawmy się więc ciekawie, napiszmy o naszych zainteresowaniach zawodowych i naszej specjalności.

Odpowiednie zdjęcie profilowe

Zdjęcie profilowe to bardzo ważny element naszego profilu. Trzeba zadbać, aby było to zdjęcie z profesjonalnie wykonanej sesji biznesowej – na potrzeby naszej kancelarii. Unikajmy zdjęć robionych samodzielnie, selfie oraz zdjęć z wakacji. Profesjonalnie wykonane zdjęcie pozwoli pokazać, że poważnie podchodzimy do naszego wizerunku zawodowego.

Treści, które publikujemy

Na LinkedInie możemy dzielić się ciekawymi treściami, które znajdujemy. Jako prawnicy powinniśmy więc zamieszczać aktualności dotyczące naszej dziedziny prawa, w której się specjalizujemy. Możemy się dzielić orzeczeniami czy też artykułami branżowymi. Wszystko to pozwoli nam zbudować wizerunek eksperta. Ponadto, samodzielnie możemy tworzyć dłuższe publikacje. Zamieszczając je, pokażemy, że znamy się na rzeczy. Jeżeli prowadzimy bloga kancelarii, także możemy wykorzystać takie materiały.

Pozyskiwanie kontaktów

To podstawowy cel LinkedIna. Zapraszajmy więc ludzi z naszej branży do nawiązania kontaktu, komentujmy ich aktywności, pokazujmy się jako zaangażowani użytkownicy. To pomoże nam zbudować wizerunek. Z uwagi na powszechność LinkedIn, po eventach networkingowych takich jak konferencje prawnicze, możemy odnaleźć nowo poznanych ludzi właśnie w tym medium. W ten sposób, łatwiej nam będzie dbać o to, aby pozostać w kontakcie z nowo poznanymi specjalistami z branży. Na LinkedInie spędzamy coraz więcej czasu, powoli wypiera on nieprofesjonalne media społecznościowe. Dzięki aktywności w tym medium możemy lepiej przedstawić się w środowisku naszej branży.

Podsumowanie…

LinkedIn jest szczególnym medium społecznościowym, głównie z powodu tego, na jaki typ relacji jest nakierowany. Dominuje tutaj profesjonalizm, ekspercka strona oraz relacje zawodowe. Jest to doskonałe miejsce do nawiązywania nowych kontaktów zawodowych. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu naszego profilu możemy stać się rozpoznawalnymi prawnikami w branży i poznać innych ekspertów lub zdobyć nowych klientów. LinkedIn powoli zastępuje tradycyjne wizytówki oraz portale z ogłoszeniami o pracy. Pamiętajmy więc o odpowiednim zbudowaniu naszego profilu, treściach, które będziemy publikować oraz o dbałości o pozyskane kontakty. W ten sposób na pewno polepszymy nasz ekspercki wizerunek.

Proponowane artykuły

Kategorie

Najpopularniejsze artykuły